Shoppingkorg 0

Leverans

Beställning av varor i lager

Om samtliga produkter i din order finns på lager är den normala leveranstiden cirka 1-5 arbetsdagar efter att vi mottagit din beställning. Väljer du att betala in till vårt bankgiro med ditt ordernummer som referens är leveranstiden 1-5 dagar efter att vi mottagit din betalning. Observera att leveransen kan ta ytterligare några dagar då vår fraktpartners leveranstid tillkommer och den är svår för oss att förutse.
I normala fall brukar du ha ditt nya inredningsföremål på närmaste Service Point inom 4 dagar.

Beställning av varor i lager i kombination med beställningsvaror

Om inte alla dina varor finns i lager väntar vi med att leverera tills alla produkter kan skickas. Vill du ha de produkterna som finns i lager omgående så rekommenderar vi att du beställer två ordar.

Beställningsvaror

Vissa produkter är beställningsvaror, och om så är fallet anges det tydligt på produktens sida. För dagsaktuell information om produktens leveranstid ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Frakt Vilket typ av fraktsätt som används beror på storleken och innehållet av din order. Frakten kostar 39 kronor men det är fri frakt om du handlar för 500 kr eller mer.

Brev direkt till din brevlåda eller dörr.

Vid mindre försändelser skickas produkterna direkt till din brevlåda eller postfack.

DHL ServicePoint

Din order skickas till ditt närmaste DHL Service Point vilket exempelvis kan vara en bensinstation eller livsmedelsbutik. Du får ett SMS- avi med information om var och hur du kan hämta paketet. Tänk på att paketet måste hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Här kan du leta upp ditt närmaste DHL Service Point

DHL Stycke eller Gods

Detta används vid frakt av större produkter som exempelvis tunga möbler. Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan 7-17. DHL kontaktar dig innan för att boka en tid och leveranserna sker inom en tvåtimmarsintervall. Observera att inbärning ej ingår. Observera att enklare möbler, som inte väger över 20 kilo, skickas via ServicePoint då de flesta av våra kunder tycker det är bekvämare än att passa en viss tid då fraktbilen kommer.

Leveransskada på produkt

Kontrollera alltid din försändelse vid mottagandet. Är det ett synligt fel ber chauffören att notera detta på din kopia av fraktsedeln. Är det ett dolt fel som upptäcks vid uppackning ber vi dig snarast att kontakta kundtjänst, dock senast inom 2 dagar. Detta är för att vi ska kunna anmäla transportskadan till DHL. Kom ihåg att spara fraktdokument och originalemballage för att vara ska kunna reklameras. Självklart ersätter vi konstaterade transportskadade produkter.

Betalning

Betala med faktura

Självklart går det bra att betala med faktura! När du betalar via faktura administreras detta av vår ekonomipartner Billmate AB under varumärket Billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post. En fakturaavgift om 20 kronor tillkommer. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Läs mer om fakturabetalning hos Billmate här.

Delbetala med Billmate

Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fakturorna skickas via e-post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Läs mer om delbetalning hos Billmate här.

Betala med kort

Vi använder oss av Billmate för att erbjuda en säker och krypterad kassa om du vill betala enkelt med ditt kort. När du väljer att betala med kort skickas du vidare till Billmates krypterade betalsida där du tryggt kan använda ditt kort för att slutföra köpet. Mer information om köpvillkor och säkerhet hittar du här på Billmates sida.

Betala med direkt banköverföring

Vill du hellre sätta in pengar på vårt bankgiro går självklart det bra.Välj direkt banköverföring i kassan och tryck på ”Genomför beställning”. Du får nu en orderbekräftelse till din mail i vilket du finner ditt Order- nummer. Logga sedan in på din bank och sätt över pengarna och använd Order- numret som referens. Vi skickar varorna efter att vi mottagit din betalning.

Din betalning måste vara oss tillhanda inom 5 dagar, annars skickar vi varorna med faktura och då tillkommer en fakturaavgift om 25kr.

Vårt bankgiro är 116- 6461.