Shoppingkorg 0

Öppet köp & Reklamation

Öppet köp

Enligt Svensk lag  så har du som kund alltid 14 dagars öppet köp från och med den dagen då du tagit emot varorna. Dock gäller det att du meddelar oss inom denna tidsperiod om 14 dagar  och att du retunerar varan inom 14 dagar.
Man får inte bryta originalförpackning såvida det inte är nödvändigt för att kontrollera varans skick vid transport. Vid retur av varan måste alltid originalemballage skickas med. För att ångerrätten ska gälla måste varan vara i oförbrukat skick, vilket betyder oanvänd och oskadd. Ångerrätten gäller inte vid specialbeställda produkter som är specifikt framtagna eller tillverkade för kunden. Vill du utnyttja din lagstadgade rätt måste du tydligt meddela det till vår kundservice. Att man inte tagit emot varan vid utkörning eller ej hämtat ut från serviceställa räknas inte som utnyttjande av ångerrätten och detta kommer enligt lag faktureras. Enligt svensk lag bekostas alltid returfrakt av köparen. Vill du ha hjälp att boka transport av returvaror är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Du kan läsa mer om dina rättigheter och skyldigheter här.

Retunera en vara

1. Hör av dig till vår kundtjänst inom 14 dagar från och med att du mottagit varan. Gäller det en defekt vara ber vi dig höra av dig till oss snarast (dock inom 14 dagar). För att allt ska gå så smidigt som möjligt ber vi dig ha ditt Ordernummer nära till hands.

2. Du kan välja att få pengarna tillbaka eller en ersättningsvara. Väljer du att få pengarna tillbaka har N.W HOME enligt svensk lag 30 dagar på sig från och med den dagen du kontaktade oss att betala tillbaka pengarna.

3. Alla returer ska skickas till N.W HOMES lager. Det är mycket noga att varan förpackas väl så den inte skadas i transporten. Använd alltid den ursprungliga produktförpackningen och komplettera med extra skyddande emballage som är likvärdigt det som användes vid leverans till dig. Är varan av större värde är vår rekommendation att du överväger en fraktförsäkring då det, enligt svensk lag, är du som köpare som får stå för kostnaden om vara skadas under returtransporten.
N.W HOME
Veddarsbo 37
77595 FOLKÄRNA
Returer måste skickas direkt till N.W HOMEs lager om det är större föremål. En tumregel är att varan skickas direkt till lager om varan levererades hem till din dörr, skickas en sådan vara till serviceställe räknas det inte som retur. Mindre föremål kan skickas till serviceställe men inte mot postförskott. Paket som skickas mot postförskott räknas inte som giltlig retur av vara och skickas därför automatiskt tillbaka till avsändaren. Tänk på att det alltid är kunden som står för returkostnaden, såvida inte varan reklameras pga skada i samband med transport.

4. När vi fått varan och godkänt varans skick så sänder vi ersättningsprodukt eller betalar tillbaka pengarna inom 30 dagar.